יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

טיפול לייזר בציפורן חודרנית כבר לא יקר ויותר מוכר

  מתגובות הקוראים שקבלתי מחוץ לפורום זה ובאמצעות המייל האישי  ,שאלה אחת חזרה  על עצמה מספר פעמים  : מה הקשר בין פלסטיקאי לבין ציפורן חודרנית או יבלות ?
 ובכן,קודם יש להבין מה פרוש כירורגיה פלסטית ? אלו שתי מילים יווניות :
כירורגיה  מורכבת מצירוף של כירו=יד וארגון = עבודה  במשמעות ידע המצטבר בעמל ידיים .
פלסטיקה מהמילה פלסטיקוס  שפירושה עיצוב "כחומר ביד היוצר " אין כל קשר מלבד המקור בין פלסטיקה לחומרים פלסטיים  שהם שרשרות פולימריות דחוסות . כמו כן קיימת אמנות פלסטית במשמעותה עיצוב.
 או.קיי אז מה הקשר לשאלה ?  הקשר הוא שהכירורגיה פלסטית מורכבת ממאות שיטות ניתוחים  פטנטים  ושלל פתרונות יצירתיים כולם ללא יוצא מן הכלל נועד  לתקן את המעוות ולשחזר את החסר ולייפות את  הקיים ולהשיב עטרה ליושנה .
 כל זאת באיבר הבעל הממדים בגדולים ביות  בגוף האדם והוא ??? לא המעי ( הוא הארוך ביותר)  אלא העור  כ-2 מטרים רבועים !!! שיטות רבות נלמדות נרכשות ומיושמות  מענפי רפואה וכירורגיה שונים ומגוונים .
 הפלסטיקאי בתקופת התמחותו  הנמשכת מינימום 6 שנים (אחרי סיום ביה"ס לרפואה ) ולרוב שנים רבות נוספות המושקעות בהתמחויות על ,חייב על פי התוכנית לעבור מספר חודשים או שנים בהתמחויות אחרות כגון : אורתופדיה, א.א.ג , עור ובזמני גם נוירוכירורגיה .
  רצה הגורל ובזמן התמחותי  באורתופדיה (למעלה משנה ) נחשפתי למחלקות שביצעו ניתוחי  ציפורן חודרנית  וגם בתקופת הכירורגיה הכללית ( למעלה מ-4 שנים) . בבואי בשנות השמונים לבי"ח ברזילי בו הקמתי  שרות לכירורגיה פלסטית , שתפתי פעולה עם מחלקת אורתופדיה  בראשות פרופ' הרולד ,שעסקה רבות בניתוחי ציפורן חודרנית בחיילים ואזרחים  והתוצאה הייתה  פרסום מאמר אודות ניסיוננו  הטיפולי כירורגי עם למעלה מ-400  ציפורניים חודרניות  בהצלחה מעבר למקובל בזמנו .
אז הלייזר היה בראשית דרכו ויקר ביותר מעבר לכל תקציב  בי"ח ציבורי .בסוף שנות התשעים לאחר השתלמויות חובקות עולם  בלייזר, הקמתי את היחידה ללייזר כירורגי בה טיפלנו בלמעלה מ-4000 ציפורנים חודרניות  בלייזר .
 כיום יש במרפאותיי 2 מכשירי לייזר ייעודי מהדור הרביעי ,המתאימים לציפורן חודרנית ,יבלות כף הרגל (ראו פוסטים  רלבנטיים בפורום זה ובאתר הבית שלי ). הטיפול כבר אינו בשמיים כבעבר,קופת החולים והביטוחים השונים (מול כולם אני בהסדר ) מכירים בלייזר כשיטה רפואית לטיפול בציפורן חודרנית ,יבלות כף הרגל והידיים  ועוד , בהשתתפות  פחותה מצד המטופל או בכלל לא .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה